7.17. Jojo Moyes ,,Aš prieš tave”


aš

Dažnai būna nedrąsu sakyti nuomonę, kuri išsiskiria iš daugelio kitų. Tad skaitydama ,,Aš prieš tave” vis tikėjausi, kad nutiks kažkas, kas pakeis mano nuomonę apie visą šią istoriją.

Apskritai šioje knygoje yra daug gerų dalykų. Daug kalbama apie meilę gyvenimui, skatinimą patirti ir išbandyti visko kuo daugiau, nenustoti plėsti akiratį, keliauti, užsiimti įvairia veikla. Tam pasirenkama visiškai priešingi veikėjai – Vilas, kuris mėgęs leisti gyvenimą aktyviai, tampa kone visiškai suparalyžuotas, ir Lu, kuri gyvena uždarą gyvenimą ir neturi jokių didesnių siekių ir ambicijų. Būtent dėl su veikėjais susijusių ypatumų gvildenama tema yra parodoma aiškiai ir todėl nelieka abejonių, kad ne vieną skaitytoją tai gali paskatinti atkreipti dėmesį į savo gyvenimą. Taip pat gvildenamas ir eutanazijos klausimas: patiko, kad pateikiami tiek argumentai ,,už”, tiek argumentai ,,prieš” (nors kai kurie ir kartojami kiekvienąsyk, vos sugrįžus prie šios temos. Kita vertus, greičiausiai būtent tokie argumentai paprastai ir yra pateikiami). Pasirodė vertinga, kad ir itin trumpa dalis, susijusi su Lu pasakojimu apie praeity nutikusį įvykį (labirintas ir dialogas po jo), kur labai tiksliai ir teisingai sudedami akcentai, ką tokioje situacijoje turi žinoti kiekvienas žmogus. Nors šiaip jau esu jautri, tačiau mane sugraudino vos du skyriai ir, kas man kažkaip atrodo keista, bet jie abu susiję būtent su tėvų reakcija (skyrius knygos pirmoje pusėje, kai viskas pateikta iš Vilo mamos požiūrio bei vienas paskutinių skyrių, kai Lu sutinka abu tėvus ir praneša svarbų faktą). Kalba lengva, yra ir neprasto humoro. Dėl viso šito, ką paminėjau, negalėčiau sakyti, kad knyga bloga. Ne, ji nepasirodė bloga, greičiau jau vidutinė. Tokia, kurią greitai pamiršiu.

Kad ir kaip abstrakčiai skambėtų toks vertinimas, bet man buvo nuobodu. Net aplinkiniai sakė, kad šią knygą skaitau kažkaip pernelyg lėtai, lyginant su įprastais mano skaitymo tempais. Aš ir pati galvojau, kad ją perskaitysiu per dvi tris dienas ir tiek. Tačiau nebuvo nieko, kas mane stumtų tolyn, išskyrus tai, kad norėjosi greičiau ją pabaigti ir imtis kitų skaitinių. Nesugebėjau simpatizuoti Lu, kuri iš esmės yra visos šios istorijos ašis. Manęs visai nejaudino jos ir Vilo santykių eiga. Dabar mąstau, kad daug įdomiau būtų buvę skaityti knygą ne iš Lu, o iš Vilo pusės – juk jo galvoje daug daugiau rimtesnių dramų vyko nei pas Lu. Neretai viskas pernelyg saldu (nors dėl meilės istorijos nesiskundžiu, nes atvirai jausmai pradėti rodyti ne taip ir greitai), pernelyg greita (laiko tėkmės iš viso nepajaučiau, jau nekalbant apie jų santykių keitimąsi, apie tai prabėgom užsiminta, bet norėjosi ryškesnio parodymo, kaip jie keitėsi), jau nekalbant apie pompastišką pabaigą.

Daugiau Jojo Moyes skaityti artimiausiu metu nežadu. Bet bent tiek, kad patenkinau savo smalsumą, sužinodama, kokia tai knyga, kurią taip šluoja iš lentynų.

Filmą į ateities planus įsirašau – visgi ir aktoriai domina (nors iš anonso supratau, kad E. Clarke savo veido mimikomis labiau erzins nei padės įsitraukti į filmą), ir Lu kostiumus ,,gyvai” pamatyti norisi, ir pastatymas, rodos, turėtų būti gražus.

Ekranizacija

2016-aisiais pasirodė filmas ,,Me Before You”, režisuotas Thea Sharrock, o pagrindinius vaidmenis atliko Emilia Clarke ir Sam Claflin. Daugiau informacijos čia.

One thought on “7.17. Jojo Moyes ,,Aš prieš tave”

  1. Aš ir prieš porą dienų perskaičiau šią knygą, bet man tai labai labai super !! Ir ašarų nemažai nubraukiau užbaigus knygą. Man kaip paprastam skaitančiam žmogui, tai tokios istorijos labai patinka. Na, o labiausiai tai noriu dabar filmą pažiūrėti 😊🌞🤘

Parašykite komentarą

