3.23. Stephen King ,,Gyvulėlių kapinės”


Tai knyga, kurią ,,medžiojau” bibliotekoje gana ilgai (rezervuoti kažkodėl nenorėjau), kol galop radau: jau aptriušusią ir visiškai nutrintu viršeliu (o tai liudija, kad ji populiari).

1-uoju numeriu pažymėta knyga pasakoja apie daktaro Luiso šeimą (jį, jo žmoną Reičelę, sūnų Geidžą ir dukrą Elę), kuri su savo augintiniu katinu Čerču (pilnas vardas: Vinstonas Čerčilis 😀 ) atsikrausto į mažą universiteto miestelį. Čia jie susipažįsta su kaimynu Džedu ir jo žmona. Vieną dieną Džedas naujiesiems kaimynams parodo netoliese esančias naminių gyvulėlių kapines. Tačiau netrukus išaiškės, kad už jų slypi šis tas daugiau.

Iš S. Kingo knygų, kurias esu skaičiusi (iš tikrųjų, tai ne tiek ir daug, gal kokias 7), ,,Gyvulėlių kapinės”- viena geresnių. Šioje knygoje yra būtent tai, ką aš mėgstu minėto rašytojo kūryboje: trupinėlis mistikos, fantastikos, kuri lengvai ,,įsipaišo” siužete ir net nekyla klausimų, kiek tai netikroviška, nes fantastikos yra panaudota būtent tiek, kiek reikia: nei mažiau, nei daugiau. Be abejo, įtampos tikrai nemažai yra šiame kūrinyje, nors išsigąsti ir nėra ko (nors kas žino, galbūt kažkam skaitant šią knygą bėgioja šiurpuliukai). Jau nuo pat pradžių, vos tik užsimenama apie kapines, laukiau, kol kas nors nutiks Čerčui, bet nė nenumaniau, kad viskas pasisuks iki tiek..

Knyga niūri ir slogi. Vyravo beviltiškumo jausmas, kai pagr. veikėjas galvojo, kaip jam geriau pasielgti.. Įmanoma išprotėti vien tiek svarstant. Ir ką jūs darytumėt jo vietoje? Tokie klausimai sklando tiesiog ore skaitant. Pastebėjau, kad S. King mėgsta mėtyti užuominas, pavyzdžiui: ir jis nežinojo, kad po tiek ir tiek laiko kas nors nutiks. Taip mes, skaitytojai, sužinome daugiau nei žino veikėjai. Bet ar tai reikalinga? Bent jau skaitant šią knygą, man taip neatrodė. Vienu metu autorius mane puikiai apmulkino. Ir svarbiausia, kad aš patikėjau. Tai patikėkit, net nusistebėjau, kai išaiškėjo, kad aš buvau apgauta. O pabaiga- ne itin aiški, nes norėtųsi žinoti, kaip viskas klostėsi toliau, bet gal ir gerai, paliekama vietos pamąstyti.

Beje, vienu metu man buvo pasidarę netgi nuobodoka skaityti. Jau ir taip negaliu pasigirti, kad King’o knygos, nepaisant to, kad nėra sudėtingos, skaitosi man tikrai ne per greičiausiai, bet buvo momentų, kai per valandą perversdavau vos dvidešimt puslapių. Galėjo šį bei tą labiau sutraukti (bet neišmesti), tuomet būtų geriau. Bet žinot, paskutinis šimtas puslapių buvo tikra padėka už visą laukimą ir lėtą puslapių vartymą- aš juos perskaičiau žaibo greitumu, nes tiesiog negalėjau atsitraukti. Taip, kone visas įdomumas paliktas pabaigai.

Rekomenduoju. Gera knyga.

Ekranizacija:

Mary Lambert režisuotas ,,Pet Sematary” 1989 m. susilaukė pakankamo populiarumo, kad būtų sukurtas tęsinys. O 2013 m. turėtų pasirodyti nauja ,,Pet Sematary” ekranizacija, tačiau išsamesnė informacija kol kas neskelbiama.

 

2 thoughts on “3.23. Stephen King ,,Gyvulėlių kapinės”

  1. Kingas guma tempia. Ir taip gerai, kad ji nenutrūksta, ir nestukteli jam atgal, ko labai kartais norisi, kai įsiveli į skaitymą apie labai jau detalų ėjimą/važiavimą. Na, o dabar tamsta, papasakok man kur ten tave apgavo, net susmalsavau, gal ir man ten pokštą iškrėtė.

    • Toje vietoje, kur pasakojama apie sūnaus žūtį, o vėliau parašoma, kad taip nenutiko iš tikrųjų ir kad berniukas iš tikrųjų gyvas, o visa tai, ką pasakojo, tebuvo vaizduotės vaisius. Ir nežinau, kodėl, bet man tas paneigimas toks įtikinamas pasirodė 😀 Galvojau, nu jo, čia tai susuko viską labai gerai. Bet kai prakalbo apie berniuko ateitį, supratau, kad visgi čia kažkas ne taip.

Parašykite komentarą

